W języku angielskim istnieje kilka sposobów na opisywanie naszych dawnych nawyków i zwyczajów. Jednymi z nich są właśnie „used to” i „would„. Należy także pamiętać, że nie można ich użyć do opisywania czynności, które wydarzyły się jednorazowo. W tym artykule wyjaśnimy, jak i kiedy używać obu tych zwrotów.
„Used to” używamy, gdy chcemy opisać powtarzającą się sytuację z przeszłości i jest ona zakończona. W ten sposób podkreślamy kontrast między sytuacją obecną i przeszłą. Tłumacząc „used to” dosłownie, po polsku byłaby to konstrukcja „zwykłem/zwykłam”, która nie jest juz powszechnie używana.
Zdanie z „used to” tworzymy według poniższego schematu:
Osoba + used to + czasownik (w formie podstawowej)
Przykładowe zdania:
Sprawdź ofertę naszych kursów indywidualnych z języka angielskiego.
Osoba + didn’t use to + czasownik (w formie podstawowej)
Przykładowe zdania:
Polecamy kursy grupowe z języka angielskiego dla dorosłych i dzieci.
Did + osoba + use to + czasownik (w formie podstawowej)
Przykładowe zdania:
Tego czasownika używamy do opisywania powtarzających się czynności, często w formie wspomnień i osobistych doświadczeń. „Would” opisuje rutynę i wielokrotne powtarzanie się danego wydarzenia, ale nie jest dobry do opisywania stanów i cech.
Zdania z „would” tworzymy według poniższego schematu:
Osoba + would + czasownik (w formie podstawowej)
Przykładowe zdania:
Polecamy także sprawdzić: Czas Past Perfect Continuous.
Konstrukcja „get used to” opisuje proces przyzwyczajania się do czegoś nowego – jakiegoś stanu lub czynności. Używamy jej, gdy mówimy o przechodzeniu z jednego stanu do drugiego.
Zdania z „get used to” tworzymy według poniższego schematu:
Osoba + get used to + rzeczownik lub czasownik z „-ing”
Przykładowe zdania:
Sprawdź także: Czas Past Continuous.
Konstrukcji ’used to’ oraz „would” możemy używać naprzemiennie, pamiętając jednak, że „would” nie stosujemy do stanów i cech. Obydwie służą do opisywania przeszłych nawyków i rutyny w obrazowy sposób. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, zapraszamy do kontaktu z lektorami naszej szkoły.
Najnowsze kometarze